lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla utbildningar

TikTok – så lyckas du med innehåll, annonsering och strategi

Marknadsföring & kommunikation

TikTok har på kort tid seglat upp som en av samtidens allra mest inflytelserika och omtalade sociala mediekanaler. Men vad krävs för att bli framgångsrik där? Denna utbildning handlar om hur du lyckas med marknadsföring på TikTok. Du får lära dig hur du sätter upp annonsering och vilket innehåll som ger effekt och driver engagemang. Vi går också igenom hur du tar fram en strategi, planerar och följer upp ditt arbete.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:

  • Hur du implementerar TikTok i sociala medier-strategin
  • TikTok som socialt medie och vad som har gjort appen så populär
  • TikTok som kanal för marknadsföring och vad som skiljer TikTok från andra sociala medier
  • Hur du skapar annonskampanjer på TikTok – från ax till limpa
  • Vilket innehåll som ger effekt och driver engagemang på TikTok
  • De viktigaste nyheterna på TikTok just nu
  • Hur du utvärderar dina aktiviteter på TikTok

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som ansvarar för eller arbetar operativt med ett företags sociala medier.

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:

  • Få fördjupad och konkret kunskap kring hur TikTok kan bli en viktig del av sociala medie-strategin
  • Få konkret kunskap i hur du annonserar på TikTok
  • Få insikt om vilket innehåll som skapar lyckad kommunikation på TikTok
  • Känna dig trygg i att planera, utföra och utvärdera kommunikation på TikTok

Dela kursen

Program

09.00 Introduktion

  • Introduktion av kursledare, deltagare och kursen.

09.15 Introduktion till TikTok
Introduktion till TikTok som social mediekanal; varför appen blivit så populär och vilka relevanta nyheter som är i ropet just nu.

10.00 Kaffe

10.15 TikTok som del i sociala mediestrategin

  • Fördelar med TikTok jämfört med andra marknadsföringskanaler.
  • Hitta möjligheter och synergier mellan TikTok och andra kanaler i din mediemix.
  • Strategier och implementering: så kan du – konkret och strategiskt – planera och arbeta med TikTok för att nå dina mål.
  • Övning: påbörja skapandet av en TikTok-strategi som passar just ditt varumärke.

12.00 Lunch

13.00 Att skapa annonskampanjer

  • Annonsering i teorin: så här fungerar annonsering på TikTok – från ax till limpa.
  • Vi skapar annonskampanjer tillsammans.

14.15 Innehåll på TikTok
Innehåll som ger effekt och driver engagemang; vilket innehåll går hem på TikTok? Vilket innehåll skapar effekt?

15.00 Fika

15.15 Övning
Identifiera rätt TikTok-innehåll för just ditt varumärke.

15.45 Planering och utvärdering

  • Planering av kommunikation på TikTok.
  • Utvärdering av kommunikation på TikTok.

16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut