TikTok har på kort tid seglat upp som en av samtidens allra mest inflytelserika och omtalade sociala mediekanaler. Men vad krävs för att bli framgångsrik där? Denna utbildning handlar om hur du lyckas med marknadsföring på TikTok. Du får lära dig hur du sätter upp annonsering och vilket innehåll som ger effekt och driver engagemang. Vi går också igenom hur du tar fram en strategi, planerar och följer upp ditt arbete.
UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Dig som ansvarar för eller arbetar operativt med ett företags sociala medier.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
09.00 Introduktion
09.15 Introduktion till TikTok
Introduktion till TikTok som social mediekanal; varför appen blivit så populär och vilka relevanta nyheter som är i ropet just nu.
10.00 Kaffe
10.15 TikTok som del i sociala mediestrategin
12.00 Lunch
13.00 Att skapa annonskampanjer
14.15 Innehåll på TikTok
Innehåll som ger effekt och driver engagemang; vilket innehåll går hem på TikTok? Vilket innehåll skapar effekt?
15.00 Fika
15.15 Övning
Identifiera rätt TikTok-innehåll för just ditt varumärke.
15.45 Planering och utvärdering
16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut