Digitaliseringen har medfört att prenumerationsbaserade affärsmodeller finns i så gott som alla branscher. Att ha återkommande intäkter är en nyckel för att skapa långsiktig lönsamhet och öka bolagets värde. Men vad krävs för att lyckas? Under denna utbildning får du lära dig hur du skapar en framgångsrik affärsmodell som bygger på prenumerationer. Stor vikt ligger vid hur du tar fram, paketerar och prissätter attraktiva kunderbjudanden.
DU FÅR LÄRA DIG:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som ansvarar för och påverkar företagets affärsresultat och strategiska utveckling av nya affärsmodeller. Utbildningen passar både B2B- och B2C-företag.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska:
09.00 Introduktion till dagens utbildning
09.15 Prenumerationer och deras betydelse
10.00 Fika
10.15 Utveckla en affärsmodell för prenumerationer
12.00 Lunch
13.00 Utveckla en affärsmodell för prenumerationer (fortsättning)
14.00 Bygg en hållbar intäktsmodell för prenumerationsaffären
15.15 Kaffe
15.30 Hantera prenumerationer
16.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut
16.30 Utbildningen avslutas