Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla utbildningar

Nyhetsbrev som fungerar – verktyg och metoder för att lyckas

Marknadsföring & kommunikation

Länge leve nyhetsbrevet – ett av de mest kraftfulla sätten att hålla dig top of mind hos dina kunder. Denna utbildning handlar om hur du producerar det perfekta nyhetsbrevet, som både blir läst och triggar till action. Vi går igenom hur du använder nyhetsbrevet för att bygga ditt varumärke, skapar värde för mottagaren och får antalet prenumeranter att växa. Du får även lära dig hur du skriver ämnesrader som fungerar och hur du ökar öppning- och klickfrekvens.

Om Utbildningen

Att skapa ett fungerande nyhetsbrev handlar om så mycket mer än att hitta på en klickvänlig ämnesrad eller formulera ditt företags erbjudande i ytterligare en kanal. Det handlar om att utnyttja nyhetsbrevets fördelar och att skapa ett värde för dina kunder samtidigt som brevet måste lira med ditt företags varumärke. Denna utbildning handlar om hur du skapar en långsiktig innehållsstrategi som fungerar och hur du tillämpar den. 

DU FÅR LÄRA DIG:

  • Nyhetsbrevets fördelar och hur du kan använda dem för att bygga ditt varumärke och skapa värde för mottagaren
  • Hur du kan sälja mer med hjälp av ert nyhetsbrev
  • Skrivknepen som gör att läsarna verkligen läser
  • Faktorer som påverkar öppningsfrekvens, läsning och klickfrekvens
  • Allt du behöver veta om call-to-action
  • Hur du skriver ämnesrader som fungerar
  • Vad du ska göra för att få antalet prenumeranter att växa – och vad du inte ska göra
  • Hur du blir en bra beställare av innehåll till ditt nyhetsbrev

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:

  • Kommunikatörer
  • Marknadsförare
  • Online Marketing Managers
  • Projektledare
  • Digital Business Developers/Affärsutvecklare
  • E-commerce Managers

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få goda praktiska och teoretiska kunskaper om nyhetsbrev, massor av inspiration samt verktyg för att tillämpa dina nya kunskaper i din egen verksamhet.

Dela kursen

Program

09.00 Introduktion
Introduktion, presentationsrunda och förväntningar på dagen

09.15 Nyhetsbrev då och nu

  • Vad är ett nyhetsbrev?
  • Hur har nyhetsbreven utvecklats under åren och vilka trender ser vi idag?
  • Vi tittar på bra och mindre bra exempel – analyserar och diskuterar

10.15 Kaffe

10.30 Så skapar du värde för dina mottagare

  • Nyhetsbrevet som en del i din content marketing-strategi
  • Vad är ett innehåll som skapar värde?
  • Skrivknepen som gör att läsarna verkligen läser
  • Praktisk övning: Vi tittar på olika varumärken och hur man kan skapa värdeskapande innehåll för dessa

12.00 Lunch

13.00 Innehåll och användarbeteende

  • Faktorer som påverkar öppningsfrekvens, läsning och klickfrekvens
  • Allt du behöver veta om call-to-action
  • Så skriver du ämnesrader som fungerar
  • Konsten att mixa ert eget innehåll med externt innehåll i brevet
  • Så får du antalet prenumeranter att växa

15.00 Kaffe

15.15 Praktisk övning

  • Vi tittar på olika nyhetsbrev och gör dem bättre tillsammans
  • Så kan du ta alla idéer från kursen vidare till ditt eget arbete med nyhetsbrev
  • Vanliga fallgropar
  • Så blir du en bra beställare av innehåll till ditt nyhetsbrev

16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut