Välkommen till vår heldagsutbildning i att arbeta strategiskt och metodiskt för att lyckas med din e-handel och optimera försäljningen online. Vi går igenom alla delar i e-handelns ekosystem – hur du tar fram attraktiva kunderbjudanden, väljer rätt teknik, hittar rätt besökare, jobbar omnikanal och optimerar samspelet mellan olika marknadsföringskanaler. Du får även lära dig hur du får dina besökare att konvertera, bli mer lojala och återkommande kunder.
Att lyckas med egen e-handel handlar inte bara om att sälja i en digital kanal, det handlar om att utnyttja dess konkurrensfördelar gentemot andra kanaler på ett effektivt sätt. I den här utbildningen får du lära dig verktyg, metoder och strategier för att sälja mer online. Vi går igenom alla delar av en e-handel, från teknik och processer till onlinemarknadsföring.
DU FÅR LÄRA DIG:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som ansvarar för eller arbetar med försäljning i egen e-handel och vill ha en fördjupad kunskap inom e-handel, till exempel:
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska få:
09.00 Välkomnande och introduktion
09.15 Kunderbjudande & konkurrensfördelar
10.15 Kaffe
10.30 Trafik, konvertering & retention
12.00 Lunch
13.00 Teknik & systemarkitektur/strategi
13.45 KPI:er, data & webbanalys
15.00 Kaffe
15.15 Avancerad e-handel & omnikanalstrategi
16.00-17.00 Sammanfattning & frågor/diskussion