Så ska sportjätten locka kunder under julhetsen: ”Vi vill aktivera världen”

Här är Stadiums tidiga julklapp till kunderna - interaktiva spel med Augmented Reality-teknik. ”Vi vill aktivera världen och för att göra det behöver vi ständigt utmana oss själva och branschen. I årets julkampanj gör vi det med innehåll och produkter som skapar aktivitet”, säger Pino Roscigno, commercial and brand director, på Stadium.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

När Stadium kickar igång årets julkampanj i morgon möts kunderna av ett helt nytt digitalt tilltal.

Med hjälp av AR-teknik utmanas kunderna att ”Join the movement”.

För att dra trafik både till de fysiska butikerna och till sportkedjans onlinehandel är det full aktivitet som gäller. Bokstavligen.

I morgon, torsdag, släpps två interaktiva julklappsspel där det ena är kopplat till de fysiska butikerna och startas av att användaren läser av en symbol i till exempel skyltfönstret.

Det andra spelet kan spelas var som helst genom att använda kameran riktad mot ansiktet.

Gemensamt är att båda går ut på att spelaren ska samla tre likadana paket för att låsa upp unika erbjudanden som uppdateras under hela kampanjen. På så vis skapas kundupplevelser som är värda att återvända till.

– Julklappsspelet förstärker vårt aktiva budskap och visar att Stadium är ett företag som alltid strävar efter att vara i framkant. För oss på Stadium är det en sport att bekämpa stillasittandet. Sporten där allt är tillåtet så länge det leder till ett roligare, friskare och mer aktivt liv, fortsätter Pino Roscigno.

Ytterligare aktivitet skapas genom tävlingen ”Gissa tomten” i sociala medier som går ut på att gissa vilken känd idrottsprofil som döljer sig bakom tomtemasken.

Ledtrådar avslöjas veckovis fram till julafton när hen tar av sig masken och önskar God Jul. Först att gissa rätt (med motivering) vinner ett träningspass under det nya året med profilen.

Stadium julkampanj pågår från och med den 29 november fram till 24 december 2018 och kommer att synas i butik, dagspress, TV, digitala utomhusskyltar, sociala medier och online samt i medlemskommunikation. Kampanjens produktion och spel har tagits fram i samarbete med DVA Studio.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...