Hoppa till huvudinnehåll
  • Shop
  • E-handel
  • Debatt
  • Kurser
  • Podcast
  • E-tidning
  • Event
  • Market Plus
  • Market Premium
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera
  • Integritet
    • Personuppgiftspolicy
    • Cookiepolicy
  • Kontakt
Hem
  • Nyheter
  • Data
  • Analyser
  • Sälj mer
  • Rapporter
Logga in
Sök
Hem
  • Nyheter
    • Hem
    • Debatt
  • Premium
    • Hem
    • Analys
    • Data
  • Kontakt / Om oss
  • Annonsera
  • Shop
  • Event
  • Podcast
  • E-tidning
  • Logga in
  • Logga in
  • Market Premium
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera
  • Kontakt
  • Personuppgiftspolicy
  • Cookiepolicy
+ Visa filter- Dölj filter

Innehållstyp

  • Debatt
  • Kommentar
  • Nyhet
  • Premium

Bransch

  • Apotek (1)
  • Dagligvaror (1)
  • Detaljhandeln (5)
  • Hemelektronik (1)
  • Heminredning (2)
  • Media, lek och nöje (2)
  • Mode (1)
  • Varuhus (1)

Nyckelord

  • Cityhandel (1)
  • Corona (3)
  • digitlisering (1)
  • E-handel (2)
  • Försäljning (3)
  • Forskning och utbildning (2)
  • Köpcentrum (1)
  • Köpupplevelse (1)
  • Kund (1)
  • Kundklubb (1)
  • Lojalitet (1)
  • Marknadsföring (1)
  • Millennials (1)
  • Returer (1)
  • Trender (5)
  • konsumentbeteende (23)

Här är de dolda utgifterna som svenskarna gärna håller tyst om

Skam över dyra inköp är en av de vanligaste orsakerna till att svensken hemlighåller utgifter från sin partner. Det visar en undersökning som Novus gjort på…
Nyheter
2021-03-31 15:32
0
#
  • Kläder
  • konsumentbeteende
  • Svea Ekonomi

Meningsfulla företag lever upp till sina löften – Ikea toppar listan

Ikea är företaget som är mest meningsfullt för svenskarna, enligt en undersökning från Lynxeye. Och kunderna föredrar företag som satsar på att lösa problem…
Nyheter
2021-03-29 15:19
1
#
  • Heminredning
  • konsumentbeteende
  • Ikea

Premium Profilen om handeln efter corona: Kritiskt läge för köpcentrum, branschglidning – och bättre butiker

Köpcentrum blir mer beroende av att det byggs bostäder i närområdet efter pandemin. Och kedjorna pressas till förnyelse när det inte längre räcker att…
Premium
2020-12-17 15:13
0
#
  • Detaljhandeln
  • Corona
  • konsumentbeteende
  • Trender

Experten: E-handlare har ett försprång när det gäller kundupplevelsen

Kundupplevelsen har blivit både viktigare och mer digital under pandemin. Att inte ta det på allvar kan ge förödande konsekvenser. Det menar Thomas Karlsson på…
Plus Nyheter
2020-10-15 14:11
0
#
  • Köpupplevelse
  • konsumentbeteende
  • SAS Insitute

Svenskarna handlade sexleksaker i värmen: ”Pigga upp tillvaron lite”

Köp av smycken och accessoarer har ökat under sommarmånaderna. Det visar Klarnas nya rapport över svenskarnas shoppingvanor online. I juli ökade intresset för…
Nyheter
2020-08-21 07:15
0
#
  • Trender
  • konsumentbeteende

Premium Fler returer att vänta när e-handeln exploderar: ”Oerfarna konsumenter”

Coronakrisen har utlöst en e-handelsexplosion i Sverige. Den logiska följden är fler returer. ”Vi har en stor del nya och oerfarna e-handelskonsumenter”, säger…
Premium
2020-06-08 16:21
0
#
  • E-handel
  • Returer
  • konsumentbeteende
  • Postnord

Så når Meds ut till den nya kundgruppen: ”Blivit ett genombrott bland äldre”

Meds-vd:ns prognos att corona skulle leda till nätapotekens stora genombrott tycks ha slagit in. Nu närmar sig branschen inflection point, det vill säga den…
Plus Nyheter
2020-05-11 13:56
0
#
  • Apotek
  • Försäljning
  • konsumentbeteende
  • Meds

Coronakrisen definierar om konsumenttrenderna – rent till förmån för grönt

I vintras listade Market tio heta konsumenttrender. Sen kom corona och ändrade allt. Så här tror undersökningsföretaget Euromonitor att pandemin påverkar…
Plus Nyheter
2020-05-04 13:46
0
#
  • Detaljhandeln
  • Corona
  • konsumentbeteende
  • Trender

Ny trend mitt i krisen: Svenskarna näthandlar mer under lunchen

Lunchshopping – det är svenskarnas nya trend visar färsk statistik från Klarna. Och näthandeln ökar i landets småkommuner.
Nyheter
2020-04-06 13:23
1
#
  • Trender
  • konsumentbeteende
  • Klarna

Akademibokhandelns vd: Svenskarna bunkrar pocketböcker online

Kunderna ratar de fysiska bokhandlarna. Samtidigt handlar kunderna mera böcker på nätet – i synnerhet går pocketböcker och barnprodukter bra, säger…
Plus Nyheter
2020-03-31 15:12
0
#
  • Media och underhållning
  • Försäljning
  • konsumentbeteende
  • Akademibokhandeln

De vill ta ansvar i krisen – och hjälpa handlare att gå online: ”Vi kan inte sitta och vänta”

Coronavirusets framfart drabbar de flesta företag inom sällanköpshandeln som brottas med vikande försäljning i fysisk butik. Mot denna bakgrund erbjuder IT…
Nyheter
2020-03-31 07:43
0
#
  • E-handel
  • konsumentbeteende

Färre besökare – men högre försäljning: ”Inte så många som flanerar”

Färre besöker butikerna – men de som kommer gör det för att handla. Elon Ljud & Bild har ökat sin försäljning under krisen. ”Folk förbereder sig för en tid…
Plus Nyheter
2020-03-26 15:13
0
#
  • Hemelektronik
  • Corona
  • Försäljning
  • konsumentbeteende

Lågpriskedjan attraherar ny kundgrupp som en följd av krisen

Det har bara gått drygt två veckor sedan coronakrisen lamslog Sverige på allvar. Rusta ser redan ett annorlunda kundbeteende. ”Vi attraherar en helt ny…
Plus Nyheter
2020-03-26 12:16
0
#
  • Varuhus
  • konsumentbeteende
  • Rusta

Ikea ska studera kundernas mobilbeteende: ”En stor kunskapslucka”

Ikea vill skaffa sig ny kunskap om den digitala kundens beteende och tar studenter på Högskolan i Borås till hjälp. Experiment kommer att genomföras i…
Nyheter
2020-02-24 08:45
0
#
  • Heminredning
  • Forskning och utbildning
  • digitlisering
  • konsumentbeteende

Premium Miljonintäkterna som handeln missar på alla hjärtans dag: ”Kärlek har blivit ett vidare begrepp”

Kärlek ökar omsättningen, det står tydligt på alla hjärtans dag. Men dagens 750 miljoner kronor i kärleksgåvor skulle lätt kunna bli fler om handeln vågar vara…
Premium
2020-02-14 14:38
8
#
  • Detaljhandeln
  • Forskning och utbildning
  • konsumentbeteende

Premium Vässa marknadsföringen: Så når ditt budskap både Boomers och Generation Z

Ska du träffa rätt och nå fram med din kommunikation har du mycket att vinna på att ha koll på hur olika generationer skiljer sig åt i sina beteenden. Jennie…
Premium
2020-02-03 10:03
0
#
  • Detaljhandeln
  • konsumentbeteende
  • Kund
  • Kundklubb

”Glöm Millenials – den som anpassar sig efter Generation Z blir en vinnare”

Generation Z blir allt mer köpstark. Men de konsumerar och beter sig annorlunda än Millenials. För att bli vinnare gäller det att anpassa sin verksamhet efter…
Debatt
2020-01-10 12:19
0
#
  • Trender
  • konsumentbeteende

Premium Lojalitetslyftet – därför stannar kunderna hos favoritbutiken: ”Blivit mer relevanta”

Svenskarna är mer trogna mot sin ordinarie matbutik. Samtidigt gör de färre spontana inköp i andra butiker. ”Kedjor jobbar hårdare med lojalitet”, säger GFK:s…
Premium
2019-08-26 15:36
7
#
  • Dagligvaror
  • Lojalitet
  • konsumentbeteende
  • City Gross

Premium Därför är premiumbutiker en del av stadskärnans framtid: ”En väg framåt”

Cityhandeln fortsätter att på många håll kämpa för livet. Men för premiummärken och premiumkedjor som etablerar sig bör stadskärnan vara ett naturligt val. Det…
Premium
2019-08-08 07:12
10
#
  • Cityhandel
  • konsumentbeteende

Kommentar ”Bebisretail – en fyrakilosvara som fräter djupa hål i plånboken”

Man tror man förstår något om retail – men så står man öga mot öga mot prislappen på en norsk barnvagn. Markets Michael Sandsjö går på semester och på…
Kommentar
2019-06-14 10:36
0
#
  • Media, lek och nöje
  • konsumentbeteende

Premium Brandfacklan: ”Fastighetsägarna missar konsumenternas värderingar”

Detaljhandelns aktörer är för dåliga på att kartlägga värderingar, utgår ofta från föråldrade mönster och hamnar i ett ”moment 22”. Det menar Kathrine Heiberg,…
Premium
2019-06-05 14:54
1
#
  • konsumentbeteende
  • Köpcentrum
  • Reteam

Premium Dagens konsumenter zappar sömlöst: Här är omnikanalkunden i siffror

Köpresan blir allt mer komplex. Kunderna är vana att röra sig i flera kanaler, och räknar med att deras favoritbutiker hänger med i svängarna. Men många kedjor…
Premium
2019-04-02 11:10
3
#
  • Detaljhandeln
  • konsumentbeteende
  • Postnord

Premium Fem viktiga saker som du bör veta om den digitala generationen

De är uppväxta med nätet, handlar gärna online – och returnerar oftare än andra. Här är några avgörande faktorer om hur den digitala generationen förhåller sig…
Premium
2019-01-31 08:02
0
#
  • konsumentbeteende
  • Klarna
Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Logga in på market.se

Inte medlem? Skapa ett konto och prova Market Premium gratis!
eller Köp Market Plus
Glömt lösenord?
<- Tillbaks till inloggningen

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.