Hoppa till huvudinnehåll
  • Shop
  • E-handel
  • Debatt
  • Kurser
  • Podcast
  • E-tidning
  • Event
  • Market Plus
  • Market Premium
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera
  • Integritet
    • Personuppgiftspolicy
    • Cookiepolicy
  • Kontakt
Hem
  • Nyheter
  • Data
  • Analyser
  • Sälj mer
  • Rapporter
Logga in
Sök
Hem
  • Nyheter
    • Hem
    • Debatt
  • Premium
    • Hem
    • Analys
    • Data
  • Kontakt / Om oss
  • Annonsera
  • Shop
  • Event
  • Podcast
  • E-tidning
  • Logga in
  • Logga in
  • Market Premium
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera
  • Kontakt
  • Personuppgiftspolicy
  • Cookiepolicy
+ Visa filter- Dölj filter

Innehållstyp

  • Debatt
  • Nyhet
  • Premium

Bransch

  • Detaljhandeln (2)

Nyckelord

  • Corona (2)
  • konsumentbeteende (5)
  • Trender (5)

Premium Profilen om handeln efter corona: Kritiskt läge för köpcentrum, branschglidning – och bättre butiker

Köpcentrum blir mer beroende av att det byggs bostäder i närområdet efter pandemin. Och kedjorna pressas till förnyelse när det inte längre räcker att…
Premium
2020-12-17 15:13
0
#
  • Detaljhandeln
  • Corona
  • konsumentbeteende
  • Trender

Svenskarna handlade sexleksaker i värmen: ”Pigga upp tillvaron lite”

Köp av smycken och accessoarer har ökat under sommarmånaderna. Det visar Klarnas nya rapport över svenskarnas shoppingvanor online. I juli ökade intresset för…
Nyheter
2020-08-21 07:15
0
#
  • Trender
  • konsumentbeteende

Coronakrisen definierar om konsumenttrenderna – rent till förmån för grönt

I vintras listade Market tio heta konsumenttrender. Sen kom corona och ändrade allt. Så här tror undersökningsföretaget Euromonitor att pandemin påverkar…
Plus Nyheter
2020-05-04 13:46
0
#
  • Detaljhandeln
  • Corona
  • konsumentbeteende
  • Trender

Ny trend mitt i krisen: Svenskarna näthandlar mer under lunchen

Lunchshopping – det är svenskarnas nya trend visar färsk statistik från Klarna. Och näthandeln ökar i landets småkommuner.
Nyheter
2020-04-06 13:23
1
#
  • Trender
  • konsumentbeteende
  • Klarna

”Glöm Millenials – den som anpassar sig efter Generation Z blir en vinnare”

Generation Z blir allt mer köpstark. Men de konsumerar och beter sig annorlunda än Millenials. För att bli vinnare gäller det att anpassa sin verksamhet efter…
Debatt
2020-01-10 12:19
0
#
  • Trender
  • konsumentbeteende
Den här webbplatsen använder cookies. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Godkänn

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Logga in på market.se

Inte medlem? Skapa ett konto och prova Market Premium gratis!
eller Köp Market Plus
Glömt lösenord?
<- Tillbaks till inloggningen

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.