Foto: Mats Samuelsson

Så maximerar du upplevelsen i provrummet – här är säljexpertens tips

Se till att bli bästa kompis med kunden. Det är säljexperten Susanne Einhorns bästa tips för att maximera kundens upplevelse i provrummet.
Text: Agneta Renmark
Annons:

Susanne Einhorn är säljexpert och beteendevetare.

Det går att konvertera personer som bara är ute efter att titta på kläderna till att faktiskt köpa dem. Men det krävs en duktig säljare. Det menar säljexperten Susanne Einhorn.

Mycket handlar om att få kunden att trivas och känna sig bekväm i butiken. Du ska vara tillmötesgående, möta kunden med positiva fraser men samtidigt vara ärlig i dina råd. Och framförallt ska du som säljare upplevas som en riktigt bra kompis. När du har nått dit är mycket vunnet.

Här är Susanne Einhorns fem bästa tips för hur du får kunden att trivas i provrummet.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i 7 dagar
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis i 7 dagar! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Loading...