Trender
Varumärkena tar tillbaka makten – så förändrar DTC-boomen detaljhandeln
Publicerad: 10 maj 2021, 13:45
DTC, varumärkenas försäljning direkt till konsument, växer snabbt. I sporthandeln blir trenden allt starkare och fler branscher står på tur. ”Nya företag, som Revolution Race, tänker inte ens tanken att gå via återförsäljare”, säger retailstrategen Magnus Ohlsson.
DTC-försäljningen kommer fortsätta växa rejält, inte minst i kölvattnet på Corona och den ökade näthandeln. Det är de detaljhandelsexperter och aktörer vi pratat med överens om.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.