Foto: Getty
Total kris eller köpfest? – 29 branschprofiler om trenderna som förändrar handeln 2023
Ovissheten och ett allt kärvare läge fortsätter att prägla handeln och konsumtionen. Är krisen total eller går det rent av att se fram mot köpfester under 2023? Market bad 29 personer i och runt handeln att lyfta fram sina trendspaningar. Svaren ger en unik insyn om framgångskoncept, floppar, kundbeteenden och viktiga prioriteringar för det kommande året. ”De som drar ner brallorna och rear ut sig för att bibehålla volym, de kommer inte att ha en rolig framtid”, säger till exempel Arvid Axland på Pool kommunikationsbyrå.
Mikael Sydner
Under hösten var det mycket prat om att vi var på väg in i den perfekta stormen – att det var den mest ovissa perioden på länge med bland annat
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.