måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Foto: Getty

Total kris eller köpfest? – 29 branschprofiler om trenderna som förändrar handeln 2023

Ovissheten och ett allt kärvare läge fortsätter att prägla handeln och konsumtionen. Är krisen total eller går det rent av att se fram mot köpfester under 2023? Market bad 29 personer i och runt handeln att lyfta fram sina trendspaningar. Svaren ger en unik insyn om framgångskoncept, floppar, kundbeteenden och viktiga prioriteringar för det kommande året. ”De som drar ner brallorna och rear ut sig för att bibehålla volym, de kommer inte att ha en rolig framtid”, säger till exempel Arvid Axland på Pool kommunikationsbyrå.

Publicerad: 12 januari 2023, 12:19

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se

Under hösten var det mycket prat om att vi var på väg in i den perfekta stormen – att det var den mest ovissa perioden på länge med bland annat

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market InsightsAdlibrisAxfoodPricerunnerInetFootwayUpplevelser

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev