Trender
Streetwear-avatarer och haute couture-skins – framtidens shopping finns i spelvärlden
Publicerad: 3 december 2021, 09:20
Att den hårt prövade modebranschen vänder sig till spelindustrin är kanske inte förvånande. Här finns både pengar och kunder. E-handelsexperten Moon-Suck Song på Panagora ser en utveckling som bara accelererar: ”I dag är tekniken så välutvecklad att man kan sälja kläder som är helt digitala utan att folk ens förstår det”, säger han och pekar även på en annan potentiell effekt av fenomenet – för miljön och klimatet.
Pandemin resulterade i en boom för spelbolagen och en våg av nya mobilspelare. Samtidigt kämpade modehandeln för att hitta nya sätt att nå kunder när butiker stängde och internationella event
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.