Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Slutsålt när D-congress går av stapeln: ”Intresset är större än någonsin”

Publicerad: 26 oktober 2021, 13:03

Per Ljungberg, vd för Svensk Digitalhandel.

Foto: Pressbild

På torsdag är det dags för D-congress, Sveriges största e-handelsevent – i år med lapp på luckan.”Vi har tidigare aldrig varit med om att det har varit slutsålt”, säger Per Ljungberg, vd på Svensk Digitalhandel.


Ämnen i artikeln:

E-handelSvensk Digitalhandel

I mars i fjol var D-congress ett av de sista eventen som genomfördes innan pandemin satte stopp för dylika sammankomster.

I år är D-congress ett av de första eventen som genomförs efter pandemin.

Och trycket är stort. De 1 500 biljetterna sålde slut för knappt en vecka sedan.

– Vi hade cirka 2 200 besökare 2019 men vi är ännu i en pandemi så därför är taket satt till 1 500 i år. Men vi hade kunnat sälja många fler biljetter, säger Per Ljungberg som märker av det jättesprång som e-handeln har tagit senaste året.

– Intresset för digitaliseringen är större än någonsin. Det hör av sig talare som vill vara med i programmet, det har inte hänt tidigare. Vi har fler handlare som frågar efter biljetter. Intresset märks på många sätt.

LÄS MER: Nomineringarna är klara – de kan ta hem det stora e-handelspriset

Årets tema är ”Tillsammans formar vi framtidens handel”. Det blir bland annat en hel del reflektioner utifrån förändringarna under pandemin.

– Vi tycker att vi har ett starkt program med bland annat förtroendeexperten Rachel Botsman som ska prata om hur man skapar tillit. Hon känns mer relevant än någonsin.

Någon annan som du tycker att man inte får missa?
– Kate Ancketill som jag tycker är världens främsta trendspanare inom retail. Hon pratar mycket om att de fysiska butikerna blir komplement till e-handeln. Sedan har vi en spännande paneldiskussion om digital mathandel som är intressant. Det finns mycket. 

Besökare som är rädda för att missa något i det välmatade programmet kan pusta ut. Allt kommer att under 14 dagar kunna ses i efterhand.

Kommer ni att ligga kvar på hösten nästa år eller går ni tillbaka till våren?
– Vi kommer tillbaka till våren. 2022 kör vi den 28 april.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev