Trender
Second hand-vågen: Fem aktörer om vägen till framgång – och lönsamhet
Publicerad: 16 juni 2021, 08:27
Second hand har sannolikt aldrig varit hetare inom modevärlden. Jämte renodlade second hand-aktörer adderar allt fler traditionella kedjor begagnade plagg till sin befintliga affär. Enligt Emma Hernell, vice vd på HUI, kommer vi troligtvis att få se många nya affärsmodeller för second hand framöver: ”Många är rädda för att halka efter”.
Barnklädkedjan Polarn o Pyret har erbjudit second hand via sin hemsida har i elva år. I augusti förra året lanserade kedjan även second hand-konceptet i fysisk butik.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.