Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Retailpodden: Att ställa rätt frågor till kunden är nyckeln till framgång

Publicerad: 22 januari 2020, 13:28

Hur får vi våra kunder att bli mer lojala? Det är en fråga som många retailföretag ställer sig. I veckans avsnitt av Retailpodden diskuterar Jon Lööf frågan med Fredrik Häggblom, medgrundare av Agenda Retail Group.


Hur får vi våra kunder att bli lojala? Det är många företag som ställt sig den frågan både en och två gånger.

Vad är det som gör att kunder kommer tillbaka till en viss butik trots att de kanske inte är billigast? Vad är för- och nackdelarna med kampanjer?

Det är frågor som Jon Lööf disktuerar med Fredrik Häggblom i veckans avsnitt av Retailpodden.

Fredrik Häggblom har de senaste tolv åren ägnat sig åt att hjälpa retailföretag att identifiera och analysera olika utmaningar.

Enligt honom är ett vanligt misstag, som många butikssäljare gör, att de ställer fel frågor till kunden. ”Hur du säljer är viktigare än vad du säljer”, menar han.

Här kan du lyssna på veckans avsnitt av Retailpodden!

Missat tidigare avsnitt – lyssna här:

Avsnitt 1: Jenny Winbom – Vem är rädd för Amazon?
Avsnitt 2: Cate Trotter – Vad händer i retail?
Avsnitt 3: Henrik Hansen – Expandera din e-handel utomlands
Avsnitt 4: Sofia Valentin – Varför handlar ingen längre?
Avsnitt 5: Johan Lind - Kundresan digitaliserad

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev