Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Prisjakt storsatsar på heta området: ”Blir bara viktigare och viktigare”

Publicerad: 9 november 2021, 14:24

Prisjakt storsatsar på företagsmarknaden.

Prisjakt har länge hjälpt konsumenter att ta köpbeslut. Nu riktar sig bolaget allt mer till butiker och varumärken. ”Potentialen är minst lika stor”, säger Prisjakts PR-chef Carl Lindholm.


Ämnen i artikeln:

Prisjakt

I den ökade satsningen på företagsmarknaden lanserar Prisjakt nu tjänsten Insights weekly. 

– Vi vet att vår data är guld värd för butiker, tillverkare och analysföretag. Med Insights Weekly experimenterar vi hur vi kan paketera data så att den blir så relevant och enkel att använda för varje enskild aktör som möjligt. Med tiden kommer både vi och roboten bli bättre på att paketera insikterna, men potentialen är så pass stor att vi redan nu väljer att erbjuda tjänsten, säger Peter Stark, B2B-chef på Prisjakt.

Insikterna visar bland annat produkterna där butiken får mest effekt av minsta möjliga prisändring, trender och statistik på vad som händer i relevanta kategorier, samt prognos för kommande vecka baserat på konsumentbeteendet vid samma period förra året. 

Tjänsten går att köpa direkt av Prisjakt via ett samarbete med Briqpay. 

– På sikt är målet att hela B2B-köpresan ska vara full self-service. Du ska kunna köpa en skräddarsydd annonslösning, eller abonnera på insikter, lika enkelt som du klickar hem ett par skor online, säger Prisjakts försäljningschef Marcus Westerlund. 

LÄS MER: Prisjakt vill göra mer än jämföra pris – lanserar ny tjänst med experttips

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Prisjakt

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev