Trender
Nya big data-trenden: ”Klusteranalys kan ge bättre beslut”
Publicerad: 13 juni 2018, 11:21
Foto: Shutterstock
Med mer data i ryggen jobbar fler med klusteranalys. Här förklarar experten Falko Schulz hur det går till. ”Metoden hjälper kedjor se mönster i stora datamängder”, säger han till Market.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Redan prenumerant? Logga in