Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

(Bilden är ett montage.)

Lågprishandelns svåra vägval: ”De måste in i de digitala kanalerna – men det gäller att vara noga”

E-handel och lågpris är en erkänt svår kombination. Trots det har allt fler lågprisaktörer doppat tårna i de digitala säljkanalerna. Är det en bra idé eller borde de hålla sig till den fysiska butiksvärlden? Market har intervjuat både experter och branschföreträdare om:
✓ Lågpriskedjornas olika vägval.
✓ Julas väg till en blomstrande e-handel.
✓ Kundernas digitala krav på lågprishandeln efter pandemin.
✓ Experternas råd: Så kan lågpris bli lyckat online.
✓ Prognosen för framtiden.

Publicerad: 15 december 2021, 08:40

Barbara Taltavull

Reporter

barbara.taltavull@bbm.bonnier.se

– Jag tror man måste in i e-handelskanalerna även som lågprisaktör. Brittiska Primark, som länge vägrat e-handel, fick det tufft när konkurrenterna valde den vägen. Jag tror definitivt man bör

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

JulaE-handelLågpris

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev