(Bilden är ett montage.)
Lågprishandelns svåra vägval: ”De måste in i de digitala kanalerna – men det gäller att vara noga”
E-handel och lågpris är en erkänt svår kombination. Trots det har allt fler lågprisaktörer doppat tårna i de digitala säljkanalerna. Är det en bra idé eller borde de hålla sig till den fysiska butiksvärlden? Market har intervjuat både experter och branschföreträdare om:
✓ Lågpriskedjornas olika vägval.
✓ Julas väg till en blomstrande e-handel.
✓ Kundernas digitala krav på lågprishandeln efter pandemin.
✓ Experternas råd: Så kan lågpris bli lyckat online.
✓ Prognosen för framtiden.
Barbara Taltavull
– Jag tror man måste in i e-handelskanalerna även som lågprisaktör. Brittiska Primark, som länge vägrat e-handel, fick det tufft när konkurrenterna valde den vägen. Jag tror definitivt man bör
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.