Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Kreativa duon sågar Coop – och vill se mer bråk, idioti och rock’n’roll i handeln: ”Detaljister är rädslodrivna”

Journalisten Jan Gradvall och futurologen Magnus Lindkvist har en stormig kärleksrelation till retail – och tycker ofta att det saknas såväl passion som rätt kunskap. Market satte på bandspelaren och lät två vildhjärnor släppa loss. Här är deras spaning över dagens retaillandskap.
✓ Hur retail sitter fast mellan upplysningstiden och romantiken.
✓ Vad handeln kan lära av Swedish House Mafia och Fleetwood Mac.
✓ Hyllningen av Ica – och kritiken mot Akademibokhandeln och Coop.
✓ Tre steg till förnyelse – och lönsamhet: ”Folk kommer tycka du är dum i huvudet”.
✓ Glorifieringen av Revolution Race.
✓ Vinn ett signerat exemplar av deras bok ”Kreativ Friktion”!

Publicerad: 4 maj 2022, 12:27

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

När Sveriges kanske mest kända journalist inom populärkultur och en av landets mest anlitade framtidstalare (tillika årets talare 2009) släpper loss tankarna om retail, är det spöstraff på att inte

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Market Insights

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev