Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Heta tjänsten som är både hållbar, trendig och flexibel: ”Ägande innebär att du blir fast”

Publicerad: 11 maj 2021, 13:14

Hur tillfredsställer man en generation som präglas av minskat intresse för ägande och höga krav på hållbarhet men som samtidigt vill förnya sig oftare? Och hur gör man det med bibehållen lönsamhet? För allt fler företag inom handeln tycks svaret stavas abonnemang. Market reder ut hur affärsmodellerna ser ut och varför alla vill abonnera.


Ämnen i artikeln:

SynsamTjänstefieringDetaljhandeln

Abonnemangstrenden har tagit detaljhandeln med storm. För ett tiotal år sedan förknippades ordet abonnemang kanske främst med telekomtjänster. Likaså användes det besläktade ordet prenumeration främst i samband med tidningar. Den

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev