Trender
Här är sökningarna som ökade mest under Black Friday: ”Över förväntan”
Publicerad: 30 november 2022, 14:15
Foto: Chainarong Prasertthai
Sökningarna inom hela retailkategorin ökade under årets Black Friday. Det visar siffror från Google. ”Ett stort konsumentintresse”, säger Googles retailchef Emma Hallersted.
Fjolårets Black Friday var en av de starkaste någonsin. Trots detta ökade sökningarna inom retailkategorin inför och under årets shoppingfest.
– Vi har sett stora ökningar av söket under Black Week de senaste åren, så för min del tycker jag det har gått över förväntan i år, säger Emma Hallerstedt.
Här är de kategorier där sökningarna ökade mest under Black Friday jämfört med samma dag 2021:
• Skönhet: 20%
• Leksaker: 9%
• Kläder och skor: 7,5%
• Hemelektronik: 3%
– Det har varit ett fortsatt stort konsumentintresse. Inför och under hela november såg vi ökade sökningar fram till och med Black Friday. Det startar tidigare och tidigare, och vi ser att sökningar efter rabatter också har gått upp väldigt mycket.
LÄS OCKSÅ: Boosta trafiken – och konverteringen: Knepen som gör dig till en klickraket hos Google