Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Här är handelns dolda makthavare – tre av fyra unga påverkar inköpen

Publicerad: 11 april 2019, 04:48

Foto: Shutterstock

Tre av fyra ungdomar menar att de påverkar familjens konsumtionsvanor. Det visar Ungdomsbarometern. ”De ser sin konsumtion som en del av sitt identitetsbyggande, säger Sara Fröhling Lind, expert på konsumtion och livsstil.


66 procent av 15–24-åringarna anser att de påverkar familjens konsumtionsvanor.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev