Trender
Handelsprofilernas starkaste minnen från 2021: Lättnader, bakslag – och skenande läppstiftsförsäljning
Publicerad: 22 december 2021, 09:48
Ett berg-och-dalbaneår som pendlat mellan hopp och förtvivlan – så skulle detaljhandelns 2021 kunna sammanfattas. Men branschprofilernas minnen av året som gick präglas främst av stolthet över att snabbt ha lyckats ställa om och parera årets prövningar och möta kundernas nya shoppingmönster.
Ämnen i artikeln:
MioMedsHUIWillysAxfoodPolarn O. PyretCoopGekåsMathemE-handelCoronaDigitaliseringMiljöVi spolar tillbaka till januari 2021. Vaccinationen mot covid-19 har inletts bland de allra äldsta samtidigt som larm om den så kallade brittiska varianten av viruset börjat spridas i Sverige.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.