Trender
Hållbart och gångbart spås sälja bäst när snaran om modehandeln stramas åt
Publicerad: 26 oktober 2021, 12:35
Premiumaktörer som säljer kläder som passar både jobb och privatliv går en ljusare tid till mötes, det spår Pontus Sellberg, analytiker på Danske Bank. Foto: Borisenkov Andrei
Det nya flexibla arbetslivet kan splittra modehandeln. Medan aktörer i mellanprissegmentet får det fortsatt tufft går premiumaktörer som säljer kläder som passar både jobb och privatliv en ljusare tid till mötes, tror Pontus Sellberg, analytiker på Danske Bank.
Enligt siffror från SCB kunde vi redan 2018 se en polarisering av detaljhandeln till förmån för delbranscher som hemelektronik och e-handel.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.