Trender
Experterna om e-handelns motorstopp – och framtida lyft: ”Har så fundamentalt stora fördelar”
Publicerad: 3 oktober 2022, 11:48
Fyra tunga branschprofiler talar ut om raset för e-handeln – och vad som krävs för att vända tillväxttrenden: Christina Ericsson, vd för Youty Group, Jonas Karlén, vd för Adlibris, Per Ljungberg, vd för Svensk Digital Handel och Nic Staeger, COO för Nordiska Galleriet Group. Foto: Getty
E-handeln har kört in i en mur som ingen riktigt såg runt hörnet. En återgång till fysisk handel samt krig, höjda räntor och dyrare el har på kort tid pajat köpfesten. Vad kommer att lyfta tillväxten? Vad blir nästa stora drivkraft för digital handel? Market har frågat folket mitt i branschen. ”Allt flyter samman, det är hela havet stormar just nu”, säger Per Ljungberg, vd för Svensk Digital Handel.
Efter två år med en utveckling som få kunde ana har e-handelns tillväxt i år klingat av med besked.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.