Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Experten om e-handel som underhållning: “Vi borde omfamna gaming”

Publicerad: 28 april 2022, 08:12

E-handelsexperten Moon-Suck Song i samtal med Svensk Digital Handels vd Per Ljungberg under D-congress.

Foto: Mikael Sydner

Gör saker som du tror på. Du behöver inte ha dataunderlag till allt. Det menar e-handelsexperten Moon-Suck Song som pratade om e-handel som underhållning på D-Congress. ”Det går inte att skapa entertainment om man ska göra allt perfekt från start”, säger han.


Huvudtemat på årets D-Congress är ”e-commerce as entertainment”.

Köpupplevelsen i e-handel kan vara underhållande och mekanisk – vad man föredrar beror på vad man värderar, menar Moon-Suck Song.

– Vad är en köpupplevelse? Det kan vara det rent mekaniska, det kan vara varumärkesupplevelsen, du kan ha en fetisch för newsletters. Men oavsett skulle jag säga att upplevelsen i svensk e-handel har blivit bättre. Det viktiga är att du gör det du tror på utan att styras för mycket av data. Våga testa

Han menar också att e-handeln kan lära sig saker av spelvärlden.

– Cirka 65 procent av hushållen har en spelkonsol. Den tiden man spenderar på skärmen är fina ekosystem och många glömmer bort det. Vi borde omfamna gaming. Det är en värld som driver möjligheten där alla är inne i något samtidigt och där allt kan hända, säger han.

Kolla in Markets e-handelsskola: Outsourca smart – så behåller du kontrollen över rätt delar i din e-handel

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev