Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Dystra beskedet till matbutikerna – tappet till restaurangerna fortsätter

Publicerad: 30 maj 2018, 05:48

Dagligvaruhandeln kommer att fortsätta tappa marknadsandelar till restaurangsektorn i många år till. Det är den dystra slutsatsen i en ny rapport från DLF. ”Handeln har en tuff match att gå”, säger Bo Ekström, senior advisor på Marketing Clinic.


Ämnen i artikeln:

Dagligvaror

Dagligvaruhandeln har tappat marknadsandelar till restaurangsektorn under hela 2000-talet. Dagligvaruhandelns marknadsandel har sedan 2000 minskat med 7,1 procentenheter. Under samma period har restaurangsektorns marknadsandel stigit med 5,6 procentenheter.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Dagligvaror

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev