Få hela storyn
Starta din prenumeration
Trender
Publicerad: 30 maj 2018, 05:48
Dagligvaruhandeln kommer att fortsätta tappa marknadsandelar till restaurangsektorn i många år till. Det är den dystra slutsatsen i en ny rapport från DLF. ”Handeln har en tuff match att gå”, säger Bo Ekström, senior advisor på Marketing Clinic.
Ämnen i artikeln:
DagligvarorDagligvaruhandeln har tappat marknadsandelar till restaurangsektorn under hela 2000-talet. Dagligvaruhandelns marknadsandel har sedan 2000 minskat med 7,1 procentenheter. Under samma period har restaurangsektorns marknadsandel stigit med 5,6 procentenheter.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Dagligvaror