måndag29 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Clas Fixare hyllas i Svensk Handels nya rapport om tjänsters jättepotential: ”Krävs nytt tänkande”

Publicerad: 17 maj 2022, 13:01

Clas Ohlsons hantverkstjänst är en tjänst som handeln kan lära av, menar Svensk Handels chefsekonom Johan Davidson.

Att erbjuda tjänster, som reparation eller installation, kan bli avgörande när kunden väljer var den handlar. Handlare som slår sig in på en lokal tjänstemarknad slipper samtidigt konkurrensen från utländska e-handelsföretag, konstaterar Svensk Handel i en ny rapport.

Ämnen i artikeln:

Svensk HandelClas Ohlson

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Tjänster i handeln är ett relativt nytt fenomen, som det saknas kartläggningar av. Därför valde Svensk Handel att närstudera just tjänster i sin årliga rapport Läget i handeln. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev