Trender
Clas Fixare hyllas i Svensk Handels nya rapport om tjänsters jättepotential: ”Krävs nytt tänkande”
Publicerad: 17 maj 2022, 13:01
Clas Ohlsons hantverkstjänst är en tjänst som handeln kan lära av, menar Svensk Handels chefsekonom Johan Davidson.
Att erbjuda tjänster, som reparation eller installation, kan bli avgörande när kunden väljer var den handlar. Handlare som slår sig in på en lokal tjänstemarknad slipper samtidigt konkurrensen från utländska e-handelsföretag, konstaterar Svensk Handel i en ny rapport.
Tjänster i handeln är ett relativt nytt fenomen, som det saknas kartläggningar av. Därför valde Svensk Handel att närstudera just tjänster i sin årliga rapport Läget i handeln.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.