Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Trender

Beskedet från kunderna – det är viktigast när de e-handlar under Black Friday

Publicerad: 28 november 2019, 08:56

Foto: Shutterstock

Snabba leveranser är inte avgörande för kunderna när de e-handlar under Black Friday. Det visar en undersökning från Trustpilot.


Ämnen i artikeln:

Black Friday

En undersökning som Trustpilot gjort åt Yougov visar vad svenskarna tycker är viktigast när de handlar online.

Föga förvånande hamnar priset i topp, 39 procent av de som deltagit i undersökningen värderar det högst.

– För kunden har pris och utbud länge varit e-handeln mesta fördel och det visar även vår studie. Men för att försäkra sig om att handlaren levererar vad de lovar är kundomdömen ett fortsatt viktigt verktyg, säger Martin Mürbeck, Europachef för Trustpilot.

Många retailers satsar på snabba leveranser. Men det är inte alls lika viktigt för kunderna visar undersökningen. Endast tre procent sätter det i topp.

– I takt med att e-handeln ökar är logistik en stor utmaning för branschen, speciellt vid intensiva handelsdagar. Vår studie visar att färre dagars leverans inte är viktigast för kunden, vilket är ett positivt besked för e-handeln och paketombuden, säger Martin Mürbeck.

Undersökningen genomfördes i början av november. 7 161 svenskar från 18 år och uppåt har svarat på frågor.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Black Friday

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev