Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Unika siffror: Ökat kampanjtryck tros innebära prispress i mathandeln

Publicerad: 15 januari 2018, 12:32

Foto: Gustaf Olsson

Unik statistik visar att Ica Supermarket ökade kampanjtrycket mest i dagligvaruhandeln under 2017. ”Kedjorna riktar i större grad in sig på unga vuxna, en konsumentgrupp som är illojala och gillar att jämföra priser”, säger Ulf Mazur, vd och grundare av Matpriskollen.


Ämnen i artikeln:

Dagligvaror

Matpriskollen samlar och analyserar alla livsmedelskedjornas reklamkampanjer som distribueras som direktreklam. 2017 års siffror, som Markets systertidning Icanyheter presenterade i senaste numret av papperstidningen visar bland annat att City Gross

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Dagligvaror

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News