Marknadsföring
Teknikmagasinet byter stil: ”Det fanns ett behov av att förtydliga”
Publicerad: 22 februari 2023, 10:04
Glädjefylls och modern är ledord som Teknikmagasinet jobbat med när en ny grafisk profil tagits fram.
Foto: Pressbild
Teknikmagasinet uppdaterar sin grafiska profil i samband med att kedjan lanserar ny e-handeln. ”Viktigt i det kreativa arbetet har varit att behålla kärnan”, säger toppchefen Sema Schmidt.
LÄS OCKSÅ: Ny inriktning, nytt utseende och ny e-handel – så ska Teknikmagasinet lyfta 2023
I början av februari lanserade Teknikmagasinet en ny e-handel. I samband med det passade kedjan på att byta grafisk profil.
– Det fanns ett behov av att förtydliga Teknikmagasinet som en destination för begagnade enheter, mobilreparationer och andra tekniska livsstilsprodukter, säger Sema Schmidt, kommersiell- och e-handelschef för Teknikmagasinet.
Ledord som använts vid framtagandet har varit glädjefylld och modern vilket avspeglas i val av färger, typsnitt, bilder och tonalitet.
LÄS OCKSÅ: Vd:n kliver av – när nya ägaren stärker kontrollen över Teknikmagasinet
– Viktigt i det kreativa arbetet har varit att behålla Teknikmagasinets kärna - att skapa glädje genom teknik, vilket bolaget gjort sedan 1989. Teknik ska vara roligt och inspirerande, säger Sema Schmidt och fortsätter:
– I och med förändringarna som gjorts hoppas vi kunna accelerera försäljningen av begagnade enheter, genom smidigare kundresor och mer inspirerande innehåll. En del jobb kvarstår fortfarande, men lanseringen är ett viktigt första steg för att kunna driva vår e-handel framåt, med helt nya tekniska förutsättningar på plats.
LÄS OCKSÅ: Förlustår för Teknikmagasinet – så många butiker stängdes i jakten på lönsamhet