Marknadsföring
Stopp för kampanjblad när Postnord slutar med direktreklam: ”Tjänsten inte längre lönsam”
Publicerad: 16 september 2022, 10:08
”ODR Standard har nästan halverats i volym de senaste fyra åren och sett till detta och kundernas betalvilja, kan vi inte längre fortsätta att erbjuda tjänsten” säger Mattias Krümmel. Foto: Pressbild
Postnords kunder har dragit ned på oadresserad direktreklam när priset på papper stigit. Nu har Postnord beslutat att helt sluta dela ut direktreklam.
Ämnen i artikeln:
PostnordPostnord kommer att fortsätta dela ut adresserad reklam, men helt sluta med den oadresserade. Det meddelar bolaget i ett pressmeddelande.
Bakgrunden är minskade volymer, och att kundernas betalvilja förändrats. På fyra år har den oadresserade direktreklamen nästan halverats i volym.
– En mängd kända omvärldsfaktorer har drivit på ökade kostnader och vi konstaterar att tjänsten inte längre är lönsam. Därför tar vi nu ett beslut att avveckla den, säger Mathias Krümmel, vd Postnord Sverige, i ett pressmeddelande.
Postnord slutar med tjänsten i mars 2023, och kommer att avveckla de fristående terminaler som hanterar den oadresserade direktreklamen. Hur stor personalneddragning beslutet innebär är ännu inte klart.
LÄS OCKSÅ: Experterna: Därför ska du satsa på marknadsföring – trots krisen