Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Skateboardåkaren går i fronten – när Stadium uppmanar fler att våga bryta normer

Publicerad: 22 augusti 2022, 08:50

Skateboardåkaren Oski Rozenberg.

Foto: Pressbild

Stadium lanserar ett nytt varumärkeskoncept. Där vill kedjan visa att det inte finns några regler kring vem som äger sporten, var man kommer från eller vem man är.


Ämnen i artikeln:

Stadium

– Vi fastnade just för att aktivera världen, utan undantag. Då måste vi visa upp att sport och rörelse är för alla, oavsett förutsättningar. I dagens samhälle finns det så mycket förväntningar, normer och påtryckningar om hur man ska se ut, hur man ska bete sig eller vad man bör tycka om. Men genom att bryta mönstret och säga ifrån om något är fel, kommer allt fler få möjligheten att blomstra som den de vill vara och är. Eftersom vi är en så stor aktör måste vi vara de som pushar gränserna och utmanar. För om vi gör det, med vår starka påverkan och röst, kommer allt fler ges mod och kraft till att våga göra detsamma, säger Pino Roscigno, kommersiell- och varumärkeschef. 

Med konceptet vill Stadium uppmuntra till att våga bryta mönster, stå upp för vem man är eller säga ifrån när något är fel. 

I en reklamfilm som tagits fram medverkar personer med drömmar, mod och talang som gett resultat på idrotten och rörelserna omkring dem. Skateboardåkaren Oski Rozenberg är en av dem. 

– Vi tycker att han är en grymt bra ambassadör för Stadiums vision om att aktivera världen eftersom han själv är engagerad i det. Oskar är en genuin person och har själv sett hur skateboard kan förändra liv till det bättre för många som inte passar in i mallen för de mest representerade idrotterna. Det känns också helt rätt i tiden att ta klivet utanför den boxen, säger copywriter Ida Olsson

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Stadium

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev