Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Så ska zoo-kedjan utbilda kunderna: ”Finns ett enormt kunskapssug”

Publicerad: 7 september 2021, 11:24

Radioprofilen Titti Schultz pryder omslaget på det första numret av Arken Zoo Magasin.

Foto: Pressbild

Arken Zoo satsar på egen tidning. ”De flesta som besöker våra butiker vill inte bara handla det de behöver utan också få råd och tips”, säger marknadschef Sara Frelin Ekvall.


Ämnen i artikeln:

Arken Zoo

LÄS MER: Hundåret gav ett jättelyft – så snabbt växte zoohandeln 

Arken Zoo lanserar en egen tidning som kommer att finnas till försäljning i kedjans 100 butiker. 

– Det finns ett enormt kunskapssug hos både nyblivna och erfarna husdjursägare. De flesta som besöker våra butiker vill inte bara handla det de behöver utan också få råd och tips från våra kunniga medarbetare, säger Sarah Frelin Ekvall i en kommentar. 

I sin tidning vill kedjan sätta fokus på relationen mellan djur och människa. 

– Vi vill inte bara visa upp en gullig bild av väluppfostrade hundar och katter – utan en ärlig bild av husdjurslivet som de flesta känner igen. Vi älskar ju djur även om de ibland beter sig som odjur, säger Sarah Frelin Ekvall. 

I det första numret medverkar bland annat radioprofilen Titti Schultz med sin hund Floyd samt skådespelerskan Sofia Ledarp med hennes kattunge Leelo. Dessutom får läsarna träffa Sveriges största kattinfluencer, Jenny och Niklas Strömstedts katt Kerstin Strömstedt. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Arken Zoo

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News