Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Så ska Gymgrossisten bli en destination: ”Ser att det finns utrymme”

Publicerad: 17 augusti 2020, 09:51

Gymgrossisten vill vara destinationen för alla som tränar på gym. Nu utvecklar bolaget sitt varumärke och sin kommunikation för att nå ut till en bredare, och växande, målgrupp.


Ämnen i artikeln:

Sport och fritidVarumärken

– Vi ska bli en e-handelsdestination fokuserad på allt för gymträningen – en traditionell fackhandel på en modern plattform, säger varumärkeschefen Linda Sandberg i en kommentar.

Det handlar om att erbjuda ett djupt sortiment, kunskap och inspiration.

– Gym är i dag den vanligaste träningsformen efter promenader. Allt fler ser att gymma som sin träningsform och vi ser att det finns utrymme för en shoppingdestination specialiserad på just gymmet, säger Linda Sandberg.

Gymgrossisten har under våren relanserat sin e-handel på en ny plattform med en uppdaterad visuell identitet och med målet att kunna erbjuda en smidigare shoppingupplevelse.

E-handlaren har dessutom tagit fram det nya kommunikationskonceptet Pushing Limits. Det syftar till att visa upp Gymgrossisten som destinationen för alla som vill flytta sina gränser och ta sina träningsresultat till nya högre nivåer.

– Idén med lanseringskampanjen är att hylla alla träningsentusiaster som trots olika förutsättningar verkligen vill skapa resultat med sin träning. Målet är att skapa bred igenkänning och träningspepp samt få folk att förstå att Gymgrossisten inte bara är för kroppsbyggarna, utan för alla som är målmedvetna med sin gymträning, säger Magnus Uddenberg, AD på reklambyrån Spinn som tagit fram konceptet.

Det lanserades med tre reklamfilmer som rullat i sociala medier under sensommaren. Under de första tio dagarna ökade trafiken till sajten med 39 procent.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Sport och fritidVarumärken

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News