lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Prisexperten pekar på farorna med Icas priskampanj: ”Få som faktiskt gör en prisjämförelse”

Publicerad: 3 februari 2023, 08:43

Stefan Ekström tror inte att Icas pågående kampanj kommer locka prismedvetna kunder från lågpriskedjorna.

Icas pågående kampanj får svårt att locka över lågprisprofilerade kedjors kunder, och riskerar att ge avhopp. Det säger prisexpert Stefan Ekström, som listar faror och styrkor med att marknadsföra sänkta priser på det sätt Ica nu gör.

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeKampanjer

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


– Det är ganska svårt att ändra kundens uppfattning om och förväntan på ett varumärke, säger Stefan Ekström som är prisexpert på Implity, ett företag som erbjuder konsulttjänster inom bland

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev