Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

OS-effekten gav reklamrekord i februari: ”All time high”

Publicerad: 6 mars 2018, 09:03

De svenska medieköpen slog rekord under februari. Det visar nya siffror från Sveriges Mediebyråer. ”Drivs av högkonjunktur och en tydlig OS-effekt”, säger vd Staffan Slörner.


Investeringarna i medieutrymme, där detaljhandeln svarar för den största andelen, ökade med 6,4 procent under februari jämfört med samma månad förra året.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev