lördag10 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Nytt segervrål hos Arken Zoo – hyllar personalen: ”Otroliga”

Publicerad: 12 maj 2023, 10:53

Sarah Frelin Ekvall, marknadschef på Arken Zoo, jublade ihop med kollegorna när Marknadsföreningen Stockholm delade ut priserna i Årets Marknadschef på Rigoletto i Stockholm.

Arken Zoo visar framtassarna igen. Kedjan vinner pris för ”Årets varumärkesresa” – i konkurrens med Beijer Byggmaterial, Polestar och Tre. Marknadschefen Sarah Frelin Ekvall passade på att hylla personalen när hon tog emot priset.

Ämnen i artikeln:

Arken ZooDetaljhandelnVarumärken

Fredrik Svedjetun

fredrik.svedjetun@bonniernews.se


Arken Zoo börjar bli vana vid utmärkelser. Under Market Awards i fjol utsågs husdjurskedjan som vinnare i kategorin Sport och fritid, framför Stadium och Naturkompaniet.

– Det har varit en extrem boom för oss, sa marknadschefen Sarah Frelin Ekvall då.

Arken Zoos framfart har också noterats av Marknadsföreningen Stockholm, en förening som samlar professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media.

LÄS OCKSÅ: Hon ska ena blågula Ikea – när Sverigebilden svärtas: ”Vi är förstås inte immuna”

Under deras gala "Årets marknadschef" på Rigoletto i Stockholm vann Arken Zoo pris för ”Årets varumärkesresa”.

Motiveringen lyder:

​​När konkurrensen hårdnar och konjunkturen svajar krävs det mod att satsa långsiktigt. Inte minst i en bransch som präglas av röda prislappar och snabba klipp. Det modet har årets vinnare! Genom att bli kundens kunniga kompis har man lyckats både i den digitala världen och i det fysiska rummet. Tack vare ett gediget varumärkesbyggande arbete har årets vinnare lyckats ta till vara på möjligheterna på en het marknad och vuxit på ett imponerande sätt.”

Arken Zoos marknadschef Sarah Frelin Ekvall tog emot priset på scenen.

– Vår helt otroliga personal är superduktiga på att hjälpa kunderna. Det är där som vi har en stor del av vår kommunikation. Det är de som är experterna – inte vi på marknadsavdelningen, sade hon.

LÄS OCKSÅ: Talanglistan 2023: Femtio stjärnor som tar handeln in i framtiden

Sarah Frelin Ekvall berättade också om kedjans arbete med omnikanal.

– Sen handlar det om att få ihop det digitala med det analoga. Vi har 170 butiker och digitala tjänster som vi satsar på för dem som inte har en butik i närheten.

De andra nominerade i kategorin "Årets varumärkesresa" var Beijer Byggmaterial, Polestar och Tre.

LÄS OCKSÅ: Lista – här är branschens tyngsta reklamköpare: ”Ett svårt år för många”

Övriga vinnare under gårdagens gala:

Årets Marknadschef 2023: Johan Fernstedt, Unionen

Årets Framtidslöfte 2023: Zu-Yon Han, Suicide Zero

Årets Disruptör 2023: Charly

Vinnarna från Unionen, Arken Zoo, Suicide Zero och Charly i "Årets marknadschef" 2023.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev