Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Ny undersökning: Annonser i mobilen ger effekt – i den fysiska handeln

Publicerad: 29 maj 2019, 09:08

Foto: Shutterstock

Mobilannonsering stärker den fysiska butiken – framför allt bland yngre konsumenter. Det visar en färsk undersökning som genomförts i sex Ica Maxi-enheter. Effekten blev fler butiksbesök och ökad omsättning.


Ämnen i artikeln:

Dagligvaror

Academics och Ica Maxi genomfört en omfattande studie, Schibsted Retail Study 2019.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Dagligvaror

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News