Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Ny studie: Här bommar kedjorna GDPR-kraven

Publicerad: 17 januari 2018, 16:35

70 procent av en rad etablerade kedjor registrerar medlemmar i butik utan att medlemmarna accepterar villkoren på ett riktigt sätt. Det visar en ny studie. ”Det är förvånande resultat”, säger Jakob Gottlieb, affärsutvecklingschef på ID24.


Om drygt fyra månader träder den nya dataskyddsförordningen, GDPR, i kraft. Det innebär bland annat ökade krav på hur man samlar in, lagrar och skyddar personuppgifter.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News