Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Marknadsföringsexperten om Hornbachs kampanj: ”Ska vara väldigt försiktig med att ljuga för sina kunder”

Publicerad: 11 oktober 2022, 10:49

Niclas Lövkvist på PR-byrån Agency är skeptisk till Hornbachs senaste reklamkampanj.

Foto: Privat/Hornbach

Kampanjen på allas läppar är den av Hornbach, som går ut på att byggvaruhuset vädjar till människor att höra av sig med info om var deras stulna bokstäver befinner sig. Innebär den uppdämda uppmärksamheten att kampanjen lyckats? Market har frågat en expert på området.

Ämnen i artikeln:

HornbachBygg

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


Det var för cirka tre veckor sedan som lokalmedia rapporterade om att bokstäver försvunnit från Hornbachs varuhus i flera svenska städer.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev