Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Lyko gör succé med lekfulla sms: ”En guldgruva som förtjänar mer kärlek”

Publicerad: 2 november 2022, 13:59

Sms är den kortaste och rakaste formen av utbudsreklam – och en kanal som lätt hamnar vid sidan om företagets varumärkeskommunikation. Inte hos Lyko. Där skickas det lekfulla sms med lite kompiskänsla. ”Lyko ska kännas som en person”, säger Marie Liljegren, copywriter på företaget. Här ger hon fyra tips för att bli en fena på fiffiga sms.

Ämnen i artikeln:

Lyko

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


SMS-utskick är i regel ganska likformiga: ”I dag: 20 procent för alla medlemmar”, ”Sista chansen på rean” eller ”Höstfest! Upp till 30 procents rabatt…”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev