Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Lyko coachar de svenska skidstjärnorna till nya stordåd: ”Här har vi en roll att spela”

Publicerad: 23 november 2022, 08:55

Ebba Andersson, Marcus Grate och William Porooma är några av de åkare som fick skönhetstips från Lyko.

Foto: Pressbild

I helgen inleds världscupen i längdskidåkning. Nu drar Lyko sitt stå till stacken för att skidåkarna ska skörda framgångar i spåret.

Ämnen i artikeln:

Lyko

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


– Vi brukar säga att vi inte ska ta skönhet på för stort allvar, du får se ut hur du vill, alla sätt är rätt. Vi försöker dock se skönheten i allt och självklart ser vi den även i idrotten. I prestationen, träningen och lagandan. Men vi ser den också i blött hår, svett och trötta leenden. Vi har produkterna för de som tränar och duschar mycket, för de vars ansikten utsätts för väder, vind och temperaturskillnader. Här har vi en roll att spela. säger marknadschef Kalle Eliason i en kommentar. 

Lyko är sedan ett drygt år tillbaka sponsor till svenska längdlandslaget. 

Inför säsongen bjöd skönhetsspecialisten in delar av laget till en plåtning där åkarna också erbjöds individuell rådgivning för hår och hud utifrån deras behov. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Instagram är blockerad under “Visa våra partners”.

Nu släpps filmer där Ebba Anderson, William Poromaa, Johanna Hagström, Anna Dyvik, Moa Ilar och Marcus Grate blir stylade och får individuella skönhetsråd. De kommer att publiceras längdlandslagets eget Instagram och Facebook löpande. 

– Jag skämdes ju lite när jag fick erkänna att jag saknar en hudrutin. Men det är sådant som sällan hinns med även om jag förstår att det är något som vi verkligen behöver. Och plåtningen var jättekul! Det var helt annorlunda mot vad vi brukar göra! säger damstjärnan Ebba Andersson. 

Johanna Hagström, Anna Dyvik och Moa Ilar deltar i Lykos kampanj.

Svenska Skidförbundet gläds åt samarbetet med nya sponsorn. 

– Samarbetet som inletts med Lyko är uppskattat från alla håll. Det är nytt, fräscht och överraskar. Även längdskidåkare kan vara måna om hud och hår på olika nivåer och Lyko har på kort tid satt en ny nivå på aktivering av ett sponsorskap vilket känns kul. Vår sport är mycket traditionell men i det här sammanhanget går vi utanför vår vanliga comfortzon och visar en ny sida av oss själva. Det ska bli kul att se responsen på kampanjen, säger Malin Westhed, marknadschef inom sektionen längd. 

I helgen drar världscupen i längdskidåkning igång med tävlingar fredag, lördag och söndag i finska Ruka. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev