torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Lista: Modemärkena som är hetast på Google – jätten får stryk

Publicerad: 30 augusti 2023, 12:25

– Trots att modekedjorna satsar mycket på e-handel är de fysiska butikerna viktiga skyltfönster som stärker varumärket, säger Kristofer Dalin på My Telescope.

H&M är det klädmärke som har flest sökningar på Google. Det visar unik data om de tio största klädaktörerna som My Telescope har tagit fram på uppdrag av Market. Men här finns också ett något oväntat namn i toppskiktet – som dessutom passerade H&M i juli. ”Ett företags share of search säger mycket om var man är på väg”, säger Kristofer Dalin, analytiker på My Telescope.

Ämnen i artikeln:

Market InsightsGoogleMode

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


My Telescope har sammanställt sökdata för tio av de största modeaktörerna i Sverige.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev