Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Kundernas besked: ”Ta gärna min data – på ett villkor”

Publicerad: 12 juni 2018, 13:18

En stor majoritet av konsumenterna är villiga att dela med sig av data – så länge de vet att de får något nyttigt tillbaka. Det visar en ny undersökning. ”Kunderna uppskattar ödmjuka företag”, säger Mattias Boman som är ansvarig för Accenture Interactive i Norden.


Kunderna vill ha kontroll över sin data. Det framgår av rapporten Personalization Pulse Check.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev