Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Kicks storsatsar på innehåll – värvar chefredaktör: ”Ett drömuppdrag”

Publicerad: 30 mars 2021, 05:59

Kicks rekryterar Louise Bratt som närmast kommer från rollen som chefredaktör på Expressens föräldrasajt Mama.


Ämnen i artikeln:

ModeKicks

Läs mer: Youtube-profil går i fronten när Kicks börjar med med videoshopping

Under 2020 satsade Kicks allt mer på integrerat, rörligt och interaktivt innehåll, bland annat Kicks Live.

Nu höjer man tempot. Det senaste steget i satsningen är rekryteringen av Louise Bratt, som kliver in i den nyetablerade rollen som content manager.

Hon kommer från uppdraget som chefredaktör för Mama och ska fortsätta resan.

– Vi är väldigt glada över att välkomna Louise Bratt. Louise har både en stark content-bakgrund och lång erfarenhet av transformationsarbete vilket vi ser som en stor tillgång, säger Carola Lundell, CMO på Kicks, i en kommentar.

Strategin framåt är att satsa mer på rörligt innehåll och live-produktioner med fokus på interaktion.

Bland annat kommer Kicks egna skönhetsexperter att synas mer och dela med sig av sin expertis inom olika områden.

– Det känns väldigt spännande att få vara med och växla upp detta till nästa nivå. Att få jobba strategiskt med hela spännvidden av innehållsformat är ett drömuppdrag – här finns en enorm potential, inte minst i den samlade skönhetsexpertis som finns inom företaget idag, säger Louise Bratt i en kommentar.

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeKicks

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News