Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Kicks sköna skönhetssuccé – spräckte målsättningen: ”Det är medlemmarna som är motorn”

Publicerad: 8 juni 2022, 08:23

”Engagemanget är helt avgörande för communityns framgång och det är medlemmarna som är motorn”, säger Kicks marknadschef Carola Lundell om satsningen på Kicks Beauty Talks.

Foto: Pressbild

För ett år sedan lanserade Kicks en community för alla ”skönhetsälskare”. Tycke uppstod tidigt och vid det här laget har platsen utvecklats till en spirande kärleksaffär mellan Kicks och medlemmarna. Här berättar marknadschefen Carola Lundell om satsningen:
✓ Hur rekrytering och aktivering har gått till.
✓ Så nådde de 40 000 aktiva medlemmar på ett år.
✓ Medlemmarnas viktiga bidrag.
✓ Vad som är ”helt avgörande” för framgången.
✓ Utfallet: Fyra positiva effekter för företaget.

Ämnen i artikeln:

KickskundrelationMarket Insights

MS


När Kicks lanserade sin community Beauty Talks för ett år sedan var det resultatet av att företaget såg en lucka på marknaden; det saknades en tydlig destination för inspiration

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev