Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Kicks bjuder upp till dans – blir huvudsponsor för populära Let's dance

Publicerad: 17 mars 2020, 10:47

Kicks går in som huvudsponsor för det populära tv-programmet Let's Dance. ”Helt rätt sammanhang för oss att synas i”, säger marknadschefen Erika Bennerholt.


Ämnen i artikeln:

Hälsa och egenvårdKicksSponsring

Läs mer: Kicks vd om framgången: ”Vårt arbete började ge frukt i alla tre länder”

– Vi ser fram emot att Kicks blir del av Sveriges mest populära fredagsunderhållning under våren. Let’s dance, som bjuder på såväl glamour och glädje som spänning, är helt rätt sammanhang för oss att synas i. Det är också ett program vars publik engagerar en stor del av Kicks målgrupp, säger Erika Bennerholt i en kommentar.

Kedjan kommer att koppla flera aktiviteter till sponsorskapet, såsom attraktiva erbjudanden och tävlingar både online och butik.

Dessutom kommer kunderna att få inspiration för att skapa sin egen Let's Dance-look.

– Vi ser även stora möjligheter att bygga inspirerande kommunikation och starka kampanjer, både i butik och digitalt, kring programmet, säger Erika Bennerholt.

Let's Dance har premiär I TV4 på fredag.

Läs mer: Försäljningen accelererar för Kicks – mitt i omställningsarbetet

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News