Marknadsföring
Kedjan vill prata hälsa med sina kunder: ”Tydliggöra vår position som rådgivare”
Publicerad: 23 oktober 2019, 13:46
Foto: Andreas Fransholm
Life vill prata hälsa. Inför sitt 25-årsjubileum lanserar kedjan ett nytt varumärkeskoncept där butikernas hälsorådgivare lyfts fram på ett tydligare sätt.
– Varje dag besöker kunder i alla åldrar våra butiker för rådgivning från våra kunniga hälsorådgivare. Vi vet att våra kunder värdesätter det personliga mötet, säger vd Gunnel Åkerman.
I samband med att hälsokedjan fyller 25 år lanseras ett helt nytt varumärkeskoncept. I det ingår en uppdaterad logotyp, nytt visuellt formspråk samt de nya ledorden: Prata hälsa med oss.
– Med vårt nya varumärkeskoncept vill vi tydliggöra vår position som hälsorådgivare och uppmuntra såväl trogna som nya kunder att prata hälsa med oss, säger Gunnel Åkerman.
Med uppdaterad logotyp och ett uppdaterat formspråk hoppas Life också tilltala en bredare målgrupp.
Läs mer: Life mår som hälsan själv – siktar på tillskott i kundstocken