Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Jeansjättens udda kampanj vill få kunderna att handla mindre

Publicerad: 27 juli 2021, 10:03

I Levi's nya marknadsföringskampanj uppmanas kunderna att reparera sina plagg.

Foto: Labunskiy Konstantin

”Köp inte nytt – reparera i stället.” I sin nya kampanj vill den globala jeansjätten slå ett slag för hållbarhet och kvalitet.


Ämnen i artikeln:

Second handTjänstefiering

Jeanstillverkaren Levi's är det senaste i raden av modejättar som vill visa att de tar sitt ansvar för att göra modeindustrin mera hållbar.

I sin nya marknadsföringskampanj med namnet ”Buy Better, Wear Longer,” uppmanas kunderna att reparera sina plagg eller välja begagnat i stället för att köpa nytt.

En talesperson för Levi's säger till sajten Digital Commerce att hög kvalitet alltid varit ett av företagets kärnvärden och att den aktuella kampanjen fokuserar på detta ger ett gyllene tillfälle att lyfta upp Levi's andra hållbarhetsprinciper.

– Att designa och tillverka kvalitetsprodukter som kan användas och älskas längre är en viktig faktor för att undvika överkonsumtion och bana väg mot en mer hållbar och mindre resurskrävande modeindustri, säger hen.

Målet med kampanjen är, enligt talespersonen, är att uppmuntra kunder att vara mera medvetna om sina val av plagg, att använda dem längre och att handla begagnat eller reparera plagg för att öka deras livslängd. 

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Second handTjänstefiering

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News